سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی مهندسی مجدد

مقاله بررسی مهندسی مجدد در 198 صفحه قابل ویرایش



بخشی از متن:
حیطه جدید مهندسی فرآیندها بدنبال بهبود عملکرد است و این کار را با تجدید طراحی بنیادی و ریشه ای سازمان انجام می دهد. این روش توسعه سیستمهای اطلاعاتی را که تمرکز آنها عمدتأ بر پشتیبانی از دستور العمل ها و روشهای سازمانی موجود است، متوقف و آنها را باسیستم های جدید جایگزین می نماید.
مهندسی مجدد در جستجوی طراحی مجدد فرآیندهای کاری برای بهبود بهره وری و بدست آوردن امتیازات رقابتی است. تقاضا برای مهندسی مجدد بیشتر بر مبنای این واقعیت صورت می پذیرد که اغلب فرآیندهای کاری که در حال حاضر انجام می شود سالهای بیشتری از عمرشان می گذرد.این فرآیندها در ابتدا برای روشهای دستی و برمبنای کارایی بهینه و حداکثر کنترل در بین بخشها و عملیات طراحی شده اند، بدون آنکه توجهی به گستردگی سازمانی و اثراتشان بر ارباب رجوع شده باشد.
علیرغم آنکه سازمان رشد کرد و شیوه های پاسخگویی به نیازها تغییر یافت، فرآیندهای مذکور کماکان با همان منطق اولیه باقی ماندند.
مهندسی مجدد معمولا با تحلیل بنیادی سازماندهی و طراحی مجدد آن توام است. بسیاری از موسسات در حال تکمیل چنین پروژه هایی هستند و اساسأ مهندسی مجدد فرآیندهای شغلی به عنوان فضای جدیدی از تغییرات سازمانی لازم برای ایجاد قابلیت انعطاف و رقابت پیشنهاد شده است.
به منظور حصول اطمینان از انجام صحیح فعالیتهای مهندسی مجدد،متدولوژی PRLC که در برگیرنده چرخه کامل عملیات مهندسی مجدد است، انتخاب شده و در تعیین گامهای اجرایی پروژه مورد استفاده قرار گرفته است . دوره تکاملی مهندسی مجدد شامل 6 مرحله اصلی می باشد، که در قلمرو موضوع طرح حاضر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
• تجسم فرآیندهای جدید
• تغییرات مقدماتی
• تشخیص اشکالات
• طراحی مجدد
• بازسازی
• نشان دادن فرآیندهای جدید و نظارت

مهندسی مجدد، با هدف شناسایی بهترین روش انجام یک مجموعه فعالیت‌های خاص، فرآیندهای سازمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. برای این که سیستم‌ برنامه‌ریزی منابع سازمان بتواند برای سازمان سودمند و اثربخش باشد، باید دست کم برخی از روش‌های کسب و کار سازمان تغییر یافته و روش‌های جدیدی توسعه یابند. از این رو مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار با پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان، ارتباط نزدیکی دارد. مهندسی مجدد فرآیندها، روش‌های مختلف انجام یک فرآیند خاص را بررسی کرده و بهترین روش‌ها را برمی‌گزیند.

خرید فایل